Klachtenregeling

Heeft u een klacht?

Klachtenregeling

Nederlandse Chiropractoren Associatie (NCA)

Een klacht. Wat nu?

U bent onder behandeling van een chiropractor. Uw chiropractor en zijn of haar team moeten voldoen aan hoge, door de NCA vastgestelde kwaliteitseisen. Zij spannen zich permanent in u de best mogelijke zorg te bieden en u correct te behandelen. Toch kan het voorkomen dat u een klacht hebt, bijvoorbeeld omdat u niet tevreden bent over de zorgverlening of omdat u vindt dat u onjuist bent behandeld of bejegend.

  1. De eerste stap in een dergelijke situatie is een gesprek aan te vragen bij uw chiropractor en hierdoor te proberen het probleem op te lossen. Indien dat niet mogelijk is, of als u er met de betreffende persoon niet uitkomt, zijn er de volgende mogelijkheden:
  2. U schakelt de klachtenfunctionaris in. Hier leest u het meest recente protocol (deze link download een PDF bestand).

Klachtenregeling voor Kinesiologie (SCAG)

Mocht u een klacht hebben over de kinesiologie behandeling, dan kunt u terecht op de website van de Geschilleninstantie voor de complementaire en alternatieve zorg www.scag.nl.