Christine 3-daagse bijscholing Borrelia-bacterie (Lyme)

Tekenbeet Lyme - Jasperse praktijkencentrum

Christine 3-daagse bijscholing Borrelia-bacterie (Lyme)

Afgelopen week is onze kinesioloog Christine Jasperse-Breidenbach weer op een 3-daagse internationale NEK bijeenkomst geweest. Dit keer stonden de allernieuwste inzichten en behandeltechnieken centraal van de verschillende Borrelia infecties, die de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken. Tevens was er aandacht voor het mucosaal membraan, wat zo’n beetje bij alle ziekteprocessen betrokken is, evenals de zuur-base balans.

De Borrelia ondermijnt het immuunsysteem

Wist u bijvoorbeeld dat er een heel scala aan verschillende soorten Borrelia bacteriën zijn, waarvan er 4 de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken. De Borrelia ondermijnt het immuunsysteem op meerdere manieren. Het kan aanvallen, het kan pakketjes informatie delen en zo resistent worden voor bijvoorbeeld antibiotica. En het kan zich schuil houden en weer de kop opsteken bij een lage weerstand. Een echte etterbak dus en moeilijk regulier aan te pakken.

Christine kan je helpen

Christine kan met de kinesiologie techniek elke stap in het proces checken en corrigeren waar nodig. Hierdoor herstelt het zelfherstellend vermogen en heeft u een grotere kans op volledige genezing. Dat dit werkt, heeft zij zelf zo’n 10 jaar geleden aan den lijve ondervonden, toen zij een verlamd onderbeen had na een Borrelia infectie. Gelukkig is zij hier volledig van hersteld na een aantal kinesiologie behandelingen.

Het mucusale membraan is het slijmlaagje aan de binnenkant van holle organen zoals darmen, baarmoeder en longen, maar zit bijvoorbeeld ook op de ogen. Dit laagje vormt een barrière tegen ziekteverwekkers. In de darmen zorgt het samen met het microbioom (darmflora), ook nog eens voor de spijsvertering en aanmaak van bijvoorbeeld hormonen en neurotransmitters. Een belangrijke speler dus en zoals Christine altijd zegt: “de fundering van je huis!”

Bij ontstekingen en pijn kan het belangrijk zijn om naar de zuurtegraad van ons lichaam te kijken.

Een verandering van pH kan bepaalde processen aan- of juist uitzetten. Ook vormt de zuurtegraad van bijvoorbeeld de maag ook een belangrijke barrière tegen ziekteverwekkers die via ons voedsel binnen kunnen komen. De pH van ons lichaam wordt gereguleerd via de ademhaling (koolzuur eruit) en via de nieren door de terugwinning van electrolyten. Door verkeerde voeding, maar ook het gebruik van bepaalde medicijnen, kan deze regulering verstoord raken met ziekte tot gevolg.

Interesse? Of vragen aan Christine?

Maak een afspraak via de balie 0118-471823 of stuur een mailtje met uw vraag naar info@jaspersepraktijkencentrum.nl